vrijdag 20 mei 2016

Gevoelens

Een week waarin we blij, boos, droevig en bang konden zijn.
Zo luisterden we naar de verhaaltjes 'Tip de muis is een beetje bang' en 'Als ik boos ben', gooiden we in de kring met een bal vol gevoelens die we mochten uitbeelden en leerden een versje over Jules:
Kijk eens naar mij!
Heb je verdriet
of ben je blij?
Kijk naar mijn lip,
nu kijk ik sip.
Kom dichterbij...,
nu kijk ik blij!
Hahahahaha!

Natuurlijk mochten we ook onze handen vuil maken en dat deden we met rode en zwarte verf. We mochten ons boos maken en slaan met onze handen op een papier vol verf. We rolden ook met knikkers door de blauwe verf en zo kwamen er tranen op ons papier. Nu nog een bang knutselwerk maken, dat deden we door met zwarte wasco en kleurpotloden op muziek te kleuren.

Pluimen vlogen door heel de klas! De pluimenbak zelf, die was dan weer helemaal leeg :-) 

Nog een reden meer om blij te zijn, want vrijdag vierden we Sophie haar derde verjaardag. Hip hip hoera meid en bedankt voor de overheerlijke cakejes!

Volgende week zullen we een week rond zintuigen werken.

Meer foto's