vrijdag 17 februari 2017

muziek geluid lawaai

deze week draait rond het thema muziek, geluid en lawaai.
we deden een waarneming van muziekinstrumenten. we mochten geluiden maken met ons eigen lichaam. we deden een luisterspelletje met muziekinstrumenten.
de kleuters mochten volop experimenteren en musiceren met onze muziekinstrumenten en onze piano.
de kleuters maakten een schuddoosje door een luciferdoosje te kleuren met stift en dan te vullen met rijst. we maakten ook een kazoo door met keukenrolletjes in de verf te rollen en zo te kleuren.
op donderdag werd er getekend op muziek. oa. het liedje happy werd hierbij gebruikt.
kortom het was een geluidvolle en muzikale week.

op vrijdag was het dikke truiendag. toen hebben we veel gedanst eerst ons warm gedanst s'morgens op de speelplaats en daarna in de klas ook nog leuk gedanst.

liedje
met trommel en trompet
gaan wij een eind marcheren en
wie dat nog niet kan
die moet dat dan maar leren
rom bom rommedebom
daar gaat de grote trom
ret ret retteketet daar gaat de schuiftrompet.

versje
ik trommel zo hard ik kan
ik klop op een blok
ik tik met een stok
ik schud met een bus vol stenen
ik fluit
ik gil
en alles is weer stil....

meer foto's