vrijdag 15 september 2017

mijn lijfje

deze week was het thema mijn lijfje.
we mochten op een blad ons gezicht tekenen.
we drukten onze handen af, liepen met geverfde voetjes over
een blad en hadden dan voetafdrukken.
de juf verfde onze lippen met lippenstift en daarna mochten we kusjes geven op een blad papier.
we mochten ook met onze neusjes schilderen!
we keken eens wie de grootste en kleinste van de klas waren en duiden dat aan op de muur.
we maakten torens van blokken die zo groot waren als ons.
er werd een waarneming van ons gezicht en ons lijfje gedaan. alles werd benoemd. we leerden daarbij een leuk liedje over ons gezicht.
er werden leuke spelletjes gespeeld zoals verstop je oren,.... en doe jules na,....
met ons lijfje deden we ook leuke dansjes deze week.
met al onze afdrukken hebben we een mooie compilatie van onszelf gemaakt.

liedje

dit zijn mijn wangetjes
en dit is mijn kin
dit is mijn mondje met tandjes erin
dit zijn mijn ogen
mijn oren, mijn haar
nu nog mijn neusje en dan ben ik klaar.

versje

knijp eens in je neus
trek eens aan je oren
stapje naar opzij
naar achteren naar voren
draai eens in het rond
en sla eens op je knie
spring spring spring
.............123


meer foto's