vrijdag 2 februari 2018

Thema Muziek

We hebben onze oren de kost gegeven met onze muziekinstrumenten.
We hebben op trommelmuziek met onze handen in de verf getrommeld (schrijfdans). Dat was leuk!

Bij thema muziek hoort natuurlijk ook een liedje! Wij hebben het refreintje geleerd. We moesten wel zien dat we niet te hard trommelden of onze benen deden er pijn van.

Op vrijdag mochten we mee met de eerste kleuterklas naar de poppenkast! We hebben eerst echte muzieknoten (pindanoten) mogen opeten zodat we goed konden meezingen met de liedjes. De popjes hebben ook van de muzieknoten gegeten en konden mooi zingen! Maar daar was heksemie, die wou de muzieknoten stelen want ze wou een kus van Frans. Gelukkig hebben de popjes het kunnen oplossen! Goed gedaan popjes en juffen! :)


Ons Nette hebben we ook gevierd in de klas. 3 jaar! Proficiat!
Dank je mama en papa voor de overheerlijke cake waarvan wij hebben kunnen smullen.
Uiteraard hebben we ook voor Nette gezongen, Kaarsjes uitgeblazen en vuurwerk gemaakt.

Op naar volgende week! Dan vieren we een hele week Carnaval!

Liedje:
Ik trommel op alles wat ik zie
Op mijn hoofd en op mijn knie
Ik trommel op alles wat ik zie
Sla steeds raak en niet niet mis.

Meer foto's