vrijdag 16 november 2018

de drie biggetjes

ons thema deze week was de wolf en de drie biggetjes.
we mochten een wolvenpet en een varkensmaskertje maken.
we bliezen ook net als de wolf en mochten met rietjes verf blazen op ons papier.
met onze schaartjes en plasticine knipten we tanden voor de wolf.
we mochten ook tafelpoppenspel van de drie biggetjes doen.
en er was een verteltafel.
we mochten ook veel bouwen met verschillende materialen en bouwden om ter hoogste toren.
we deden kringspelletjes zoals wie is er weg (wolf opgegeten) en blaas het huisje omver.
.......

liedje

wolfje wolfje zoek mij maar
zit ik hier of zit ik daar
je kunt me toch niet vinden
ik laat me niet verslinden
wolfje wolfje ga naar huis
ik maak me kleiner dan een muis.

versje
Versje: drie biggetjes

3 biggetjes bouwen een huis
maar toen kwam de wolf, dat was niet pluis.
eentje van stro (blazen) weg
eentje van hout (blazen) alweer pech
eentje van steen (veel keer blazen) oef!
De wolf klimt door de schouw

staart in brand AUW!
meer foto's