vrijdag 14 februari 2020

muziek

deze week werkten we rond het thema muziek.
we mochten experimenteren met allerlei muziekinstrumenten. We deden een waarneming van instrumenten. moesten raden welk instrument het geluid maakte. we mochten ook schilderen door te trommelen met trommelstokjes. we kleurden met stift een schuddoosje.
we deden kimspelletjes, geluidenmemory, mochten een liedje proberen spelen met belletjes, van waar komt dat geluid?, wie is de bellenman?,......

verhaaltjes:
*een fluit voor nijntje
*een boek vol geluid van Hervé Tullet

liedje


de vloer is de trom van je rom bom bom
en draai je handjes nog eens om.

variatie: de buik, knieën,...

versje

geluid

ik trommel zo hard ik kan
ik klop op een blok
ik tik met een stok
ik schud met een bus vol stenen.
ik fluit
ik gil
en alles is weer stil




meer foto's