vrijdag 18 september 2020

Hoofd, schouder, knie en teen

Deze week werkten wij rond het thema mijn lijfje.


we onderzochten ons hele lijf. 

We bekeken ons gezicht, onze voeten en onze handen. We zagen wat onze voeten en onze handen allemaal konden. 

Op ontdekking merkten we dat we konden kijken met onze ogen, horen met onze oren, voelen met onze handen,...

Er werd geschilderd met onze neus en onze vingers. Dat was heel leuk.

Daarna leerden we nog eens goed hoe we onze handen konden wassen en al die verf eraf konden krijgen.

De handen werden afgedrukt en met verf aan onze voeten mochten we over een papier stappen en zo zagen we onze voetafdrukken.


liedje

met de vingertjes, met de vingertjes,

met de platte platte platte handjes

met de vuistjes, met de vuistjes,

met de elle elle elleboogjes.

klap klap klap


met de teentjes, met de teentjes,

met de platte platte platte voetjes

met de knietjes met de knietjes,

met de billenbillenbillenbillen

stamp stamp stamp!


link liedje


dansje

hoofd schouder knie en teen knie en teen

hoofd schouder knie en teen knie en teen

oren, ogen, puntje van je neus.

hoofd schouder knie en teen knie en teen.


link naar liedje

link naar liedje frans


versje

dit zijn mijn wangetjes

en dit is mijn kin.

dit is mijn mondje met tandjes erin

dit zijn mijn ogen, mijn oren, mijn haar

nu nog mijn neusje en dan ben ik klaar.


meer foto's