vrijdag 12 maart 2021

Er is er een jarig hoera hoera!

Deze week werken we rond feest, meer bepaald verjaardagsfeesten.




we mochten waarnemingen doen van ballonnen en kronen. Er werd ook een plaatwaarneming van een  verjaardagsfeest gedaan. 
Vele boekjes passeerden de revue bv: Anna is jarig, een feest voor Jules, klein wit visje wordt groot, rikki is jarig, ... 
we deden ook een bewegingsmoment met ballonnen.
Spelletjes waren Ballonnenkleurenmemory, bonte ballonnen van Nijntje,...
we mochten stempelen met ballonnen, kleurden en stempelden met stempelstiften een mooie kroon.
We kregen zelfs een werkblaadje. We moesten de juiste kleur sticker plakken in de juiste ballon. Dat konden we al supergoed en zo voelden we ons toch al wat groter. 
op vrijdag was het groot pyjamafeest. Want de juf was jarig en we deden met de school mee met bednet. Bednet is een platform waar kindjes via leskrijgen wanneer ze te ziek zijn om naar school te komen. 
Er werd vrijdag lekker gegeten, gespeeld, gedanst en plezier gemaakt. 
Op vrijdag mochten we ook het museum van de 1ste kleuterklassen gaan bekijken. Die hebben 2 weken rond kunst gewerkt en hadden heel mooie kunstwerkjes tentoongesteld!

liedje

ballonnetje ballonnetje ik blaas je op
ballonnetje ballonnetje je krijgt een dikke kop. 
ballonnetje ballonnetje ik blaas je PANG!

versje

gefeliciflapstaart, nog vele jaren
mag ik mijn taart tot straks bewaren.
ik geek je een hand, ik geef je een kus
en ook nog eentje van mijn zus.