vrijdag 18 februari 2022

Muziek in de klas

 Deze week werkten wij rond het thema muziek



Er was een waarneming van muziekinstrumenten en we konden de hele week ook met deze instrumentjes spelen. 

we werkten ook rond de boekjes 'klein wit visje hoort watermuziek' en 'een boek vol geluid'.

link naar een boek vol geluid hier.

We trommelden een mooie tekening met trommelstokjes en verf.

we mochten hartjes plakken op ons schuddoosje.

We kleurden op muziek, plakten muzieknootjes op een notenbalk en we maakten mpet rekjes en verf muziekspetters op een blad.



liedje 

met trommel en trompet

link hier


de vloer is de trom

van je rombombom

en draai je handjes nog eens om 


varia: stoel, knieën, ...


versje

ik trommel zo hard ik kan

ik klop op een blok

ik tik met een stok

ik schud met een bus vol stenen.

ik fluit

ik gil

en alles is weer stil!