donderdag 19 november 2015

de drie biggetjes

het thema van de week is sprookjes.
bij juf cathy werken we rond de drie biggetjes en bij juf elien rond
goudlokje en de drie beren.
maandag verfden we een wolvenpet
het verhaal van de drie biggetjes werd vertelt.
we mochten met de wolf en de drie varkentjes het verhaal naspelen
op de verteltafel. en met de grote blokken en houten blokken
maakten we zelf een huis.
we zongen ook een liedje over de wolf:
wolfje wolfje
zoek mij maar
zit ik hier of
zit ik daar
je kunt me toch niet vinden
ik laat me niet verslinden
wolfje wolfje
ga naar huis
ik maak me kleiner
dan een muis.

dinsdag maakten we nog biggenmasker en deden we een tikspelletje
wolf slaapt. en in de kring moesten we kijken wie er weg was (opgegeten door de wolf).
tot slot was er nog een tafelpoppenkast van de drie biggetjes. en met onze wolvenpet op gingen we grommend naar huis.

meer foto's