donderdag 28 januari 2016

muziek geluid lawaai

ik trommel zo hard ik kan
ik klop op een blok
ik tik met een stok
ik schud met een bus vol stenen
ik fluit
ik gil
en alles is weer stil.

stil was het deze week zeker niet in onze klas. dat kan ook niet met het thema muziek.
we maakten muziek geluid en lawaai naar hartenlust.
maandag deden we waarneming van instrumenten en we probeerden ook of we geluid konden maken met ons lichaam (handen, voeten, tong lippen,...) dat bleek wel te lukken maar of dat nu muziek was dat wisten we niet goed.
we mochten met theezakjes verven en daarna rolden we met belletjes er strepen op. dat maakte geluid!
dat papier deden wij rond onze djembé.
we konden op een piano spelen en probeerden soms de noten (gekleurde bolletjes) te volgen maar dat was niet simpel.
we zongen ook nog liedje met trommel en trompet en maakten daar geluiden bij met onze handen en voeten.
we deden ook een dansje met hoog en laag. het was heel leuk en heel lawaaierig deze week. en nu mogen we nog even verder musiceren met juf Elien.


meer foto's