vrijdag 7 oktober 2016

gaatjes en buizen

deze week draait helemaal rond gaatjes en buizen.
we hadden al de gaatjes gezien die rupsje nooitgenoeg had gemaakt in het fruit en de lekkere dingen die hij op at.
deze week gingen we op zoek naar gaatjes in de klas.
we vonden er heel veel.
Daarna mochten we ook met lange, dikke, dunne, korte, grote, kartonnen, plastic buizen spelen.
we konden experimenteren en uitproberen zoveel als we wilden.
we mochten ook stempelen met een buisje, een buisje schilderen, gaatjes maken in papier en nog zoveel meer.
we zongen ook een liedje over gaatjes en speelden met een versje

                              liedje: gaatjes
(melodie altijd is kortjakje ziek)



Gaatjes hier en Gaatjes daar.
Als je er één ziet dan zeg je 't maar.
Gaatjes groot en gaatjes klein.
Ik heb er één gevonden oh wat fijn!

versje:

Gaatje in mijn sok 

Er zit een gaatje in mijn sok

Nu zie ik mijn grote teen

Grote teen kijkt heel alleen

door het kiekeboe-gaatje heen

Teen, teen KIE-KE-BOE!

DA-AAG! TOE-DE-LOE!