vrijdag 21 oktober 2016

spinnen en slakken

brrrr spinnen en slakken
een hele week in onze klas.
we maakten deze week veel leuke dingen
met onze hand stempeleden we een spin, we maakten een spinnenweb door te rijgen , we toverden met waterverf een spinnenweb tevoorschijn.
we maakten ook slijmsporen van de slak na met onze vinger en lijm en schilderden een slakkenhuisje.
we maakten met plasticine poten voor onze spinnetjes, hadden een herfstbak met eikeltjes en daarin zaten spinnetjes verstopt.
we speelden met een versje en liedje over een spin en ook met een versje over de slak.
we dansten en bewogen traag en snel als een slak en een spin.
en nog zoveel meer......

liedje
de spin wiedewin

versjes:

spinnetje spinnetje spin
kriebelt op mijn kin
kriebelt op mijn rug
en vlug weer terug
roetjes op mijn been,
op mijn dikke teen
vliegen in de wind
en hup op een ander kind

langzaam langzaam slakje
val niet over dat takje
langzaam langzaam slakje
val niet in dat bakje
langzaam langzaam slakje
vlugger of ik pak je!

meer foto's

in november en januari komt juf Chloƫ elke maandag in de klas helpen. zij komt van sancta maria en doet daar gezondheids en welzijnswetenschappen.