vrijdag 16 oktober 2020

Daar kwamen eens 2 spinnetjes aan

 Thema spinnen en slakken   




verhalen

de spin die het te druk had

jonnie de spin

slak zoekt een huis



liedjes:

daar komen eens twee spinnetjes aan


massageliedje terwijl je het zingt kriebel je in rondje over de rug. dan mugjes en vliegjes vangen.

de spin wiedewin

de spin wiedewin

die weeft een web

die weeft een web

de spin wiedewin 

de spin wiedewin

die vangt daar mugjes en vliegjes in.

link


lielalak

ik ben een trage slak

ik klim op mijn gemak over deze dikke tak


lalalalalalalalalalala


lie la lak

ik ben een trage slak

ik trek me soms terug

in het huisje op mijn rug


versje:

langzaam langzaam slakje

val niet over dat takje

langzaam langzaam slakje

val niet in dat bakje

langzaam langzaam slakje 

vlugger of ik pak je


van een slang ben ik niet bang

en ook niet van een pad

maar nu zit er een dikke spin op de rand van het bad. 

iiiieeeee! (gillen)


geleide activiteiten

krullenbol spinnenweb tekenen (uitschietende lijnvorming)+ spinnen stempelen (stippen zetten)

krullenbol web stempelen met karton

krullenbol slak tekenen (horizontale lijnvorming en cirkelvormige lijnvorming)

spin stempelen met hand

spin stempelen met krantenpapier

poten van spin rollen met plasticine

slak maken van plasticine 

rijgen spinnenweb

slakkenspoor maken met vinger en lijm

spinnenbak (spinnen in herfstbak met pincetten om ze eruit te halen)

slakkenhotel


klassikale activiteiten

rekenkundige activiteit: tellen poten

waarneming spinnen+ op zoek naar spinnen en web buiten

waarneming slakken

slakkenhotel

slakkensporen bekijken met voedingskleurstof

muzikale tegenstellingen traag-snel

...